10 July, 2017

Minu Argenti(i)na

VV raamat
" Minu Argentina"
Autor: Liis Kängsepp
Lehekülgede arv: 284
Kirjastus:Petrone Print
Aasta: 2008


Seda raamatut lugedes sattusin justkui teise maailma. Sellisesse, kuhu päriselt sattuda ei tahaks. Liis Kängsepp kirjeldab raamatus seda elu, mida turist iial ei näe. Ta elas ja töötas just sellises linnaosas. Sõna otses mõttes ehitati seinad ette, et varjata getot, harimatust, julmus, mustust, vaesust jm. Majad kokku kukkumise äärel, ilma akendeta, kütteta. Lapsed vägivaldsed ja harimatud. Koolides jääb rohkem tunde ära kui toimub. Vanemad ei kutsu oma lapsi korrale, sest getos kehtibi tugevama õigus.
Jah, lugedes Minu Argentinat siis mõistad, et elad paradiisid. Vahest on vapustusi, kuid seal on need igapäevased. Samas mind veidi häiris autori hoiak. Ilmselt seetõttu, nagu Liis ise kirjutab, töötas ta Eestis valgekraedest firmajuhtide heaks ega pole näinud või elanud elu, a la vesi tassitakse kaevust ja söögipoolis lauale prügikastist (olgu, Eestis ilmselt allahinnatud kaupade riiulist, kus asub viimase kehtivuskuupäevaga kaup). Ilmselt seetõttu on vapustused suuremad, kui lähed aastaks Buenos Airese getosse.
Samas olid raamatus ka selliseid mõnusaid kohti mainitud, kuhu tahaks minna isegi. Oleks tahtnud pilte raamatust leida, kuid neid selles raamatus polnud. Kuid muidu oli huvitav lugemine. Haaras endasse. „Minu Alaskat“ troonilt ei tõuganud . Alaska on endiselt mu lemmik „Minu“ sarja raamat (kuigi olen neid vaid kolm läbi lugenud).
* Argentinas on iluoperatsioonid elu loomuli osa (ihhh, siinkohal "loomulik" kõlab nii kentsakalt)
* "Vaatasin kaarti veel natuke ja otsustasin - Argentina. Teen selle otsuse väga proosalistel põhjustel: ühele mu parimale sõbrale meeldib Argentina vein." Sellistel põhjustel valib raamatu autor heategevusprojekti sihtkoha. 
* Musitamiskultuur. Alguses imelik, aga harjub kiiresti.
* Mõnus huumor!
* Tundub, et minus on veidi argentiinlast, sest kohtudes küsin minagi peaaegu esimese küsimusena inimese tähemärki . Nii on lihtsalt palju kergem vestluspartneri (keha)keelt mõista.
* Hea tervendav kuum jooks:
klaas piima
suur tükk šokolaadi
soovi korral Vana Tallinn ja mett
Aja piim kuumaks, viska sisse šokolaad, oota hetke, sega läbi, soovi korral lisa sorts Vana Tallinnat ja/või mett.
* Argentiina toit on igav. Vähemalt raamatu autori arvates.
*Põhjalik mate tee tutvustus. Sain teada miks mate topse nimetatakse "ämmamoorideks" 
* Väga hull liiklus.

No comments: